Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Inga-Lina - 1 augusti 2010 23:00

Jag kan ju inte vara flicka i all evighet,

Nyckfull och stygg.

Låt mig få älska dig.

Låt mig få vara dig trogen.


Jag vet exakt hur jag ska göra –

Betrakta det som ett galet infall:

Jag älskar dig, okej,

Och så är jag trogen!


En kvinnas liv

Är ganska lustigt, egentligen.

Män som super och barn som gnäller –

Jämt blir man uppläxad.


Men jag tror att jag äntligen vill

Få tyst på mig själv.

Bara jag får lov

att vara dig trogen.

          

Jag tänker inte bli efterhängsen,

Tjata om hur mycket jag älskar dig.

Bara jag får lov att vara dig trogen,

Slipper vara lättfärdig.


Så kommer vi att leva lyckliga

I alla våra dagar

Tills vi är hundra.

Bara jag får lov att vara dig nära.

Får lov att vara dig trogen.

          

Veronika Dolina (tolkad av Inga-Lina Lindqvist)


http://www.russiandvd.com/store/product.asp?sku=51684&genreid=


Ovido - Quiz & Flashcards